Wednesday, November 09, 2005

Efisyen??



hhmmm....ok aku nak sembang pasal soal efisyen.
nak dijadikan arguement pasal efisyen ni...semalam aku pi JPN Maju Junction....
aku pi bukan utk myKad aku tapi nak collect myKid Haikal....
aku dok try contact JPN engaged..so since aku cuti semlm aku terus pi sana..
yelah ...kat slip collection tuh..dia tuh...

" sila datang ke JPN pada atau selepas 30 oktober 2005"
lebih kurang camni laa ayat dia..
so aku datang dengan harapan...myKid tuh siap..
sekali bila aku beratur amik no giliran...
kakak tu check slip tuh ...terus dia pada tarikh 30 oktober 2005 dan dia tulis februari 2006...

lahai..mula2 tulis satu bulan selepas permohonan...laa ni..di tambah lagi 6 bulan plak..

sungguh tak efisyen betul JPN ni....
nak galak org buat myKad and myKid..tapi servis slow..


lagi satu arguement aku..ialah no MyKid
for info bagi sesape yg tak tau lagi...skang ni..surat beranak baru..skang ni dah ada no IC yang bakal digunakan selepas umur 12 tahun kelak...
so aku p tabung haji nak bukak akaun haikal..
so kat borang tuh..aku isi laa no myKid ni...kat ruangan no KP...
terus kakak Thaji tuh sound...."eh dik..ni myKid ni tokleh pakai"

lahai..nyusahkan idop aku lagi....buat ape bagi no ic siap2 masa dalam myKid tapi takleh pakai..??

No comments: