Friday, March 03, 2006

Sehari di Hospital

last monday aku and lyn amik EL...
sebab abah sakit tenat...
actually last week friday nite..auntie called cakap abah tenat..
so sebagai follow up..
last monday kiteorg amik cuti...sebab nak jumpe doktor yang attend abah...
dia cakap abah kurang oksigen..and lung ada infection...
pasal kurang oksigen tuh...ok lah..aku agree ngan doktor tu..
dia cakap since organ badan tak berfungsi sepenuhnya....
it cause kekurangan oksigen dalam badan..
bagi aku normal laa kot..kalau kite tak sihat...memang badan kite oksigen kurang..
tu pasal kalau kite sakit ke demam ke ape ker..sure kite mengantuk melainkan kita jatuh luka ke patah ker....
pasal lung infection tuh...aku tanye doktor.." Doc...what is the cause for the lung cancer...??''..
dia cakap maybe sebab makanan yang abah makan...since tekak abah tak sihat so maybe makanan terkumpul kat area tekak....ok lah ..aku terima....
yang aku takleh terima....dia ada bagi tambahan ayat plak pasal punca lunch cancer...dia cakap..
" or maybe..u know lah...when u in hospital...the probability of getting lung cancer is high...since the air not so clean.."
ni yang aku angin ni....dah tau air hospital tak bersih..kenape tak diletakkan air cond kat wad2 pesakit...ni dok pasang kipas jer....patutnya abah dapat masuk Wad kelas satu..tapi nasib tak baik sebab skang ni wad kelas 1 penuh gila....so abah kene duk wad kelas 2....
so bayangkan lah keadaan wad kelas dua ni....lyn cakap kat aku...wad kelas dua ni dah bercampur ngan wad kelas 3... ya Allah....tuhan saje yg tau keadaan wad ni...
especially during visiting hours..penuhnya...macam pesta sure heboh plak....
dengan bisingnya.....sebab bagi aku....keadaan kat wad tuh...bagi yg tak sakit atau yang masuk wad pasal sakit biasa..boleh jadi sakit....
macam wad perang daaaa.....

ape2pun aku doakan abah semoga cepat sembuh InsyaAllah...

No comments: