Thursday, October 14, 2004

genap setahun pemergian sahabat ku

tanggal 12 okt ari tuh genaplah setahun pemergian
Arwah Am@bijan ke rahmatullah..
arwah telah meninggal dunia akibat kemalangan jalan raya yg ngeri...
kemalangan berpunca dari kegagalan bas lalu langgar kereta arwah...
masa tuh..arwah betul2 baru balik lepak dengan aku dan beberapa kawan di hartamas..
sejak kejadian tuh...aku berat nak melangkah ke hartamas lagi..
ape tah lagi kalau aku tgk restoren yg kami duduk makan bersama..

ingat lagi.. balik dari lepak mlm tuh..aku terus tido..
bangun lebih kurang kul 12 tghari..terus capai henpon...
ada sms dari sorang kawan "kawan ko bijan dah meninggal...xciden langgar bas"
memula aku ingat main2 je sms tuh since..mamat yg sms aku tak sebulu dengan dia...
aku balas balik "ko jgn main2 black..semlm dia baru lepak ngan aku" dia balas "tak caya sudah"

hati aku dah mula berbisik..." eh betul ke ni" aku tak puas ati terus telepon rumah arwah..
yelah..takut main2..mana la tau call henpon ...tetiba arwah off..lagi cuak jadinye..
bile aku call... "askum, bijan ada??" "kejap ek" suara budak kecik yg jawab..hati aku mule lega..sebab ingatkan arwah masih bernyawa..
"adikni nak cakap ngan bijan ker" tanye sorang pompan yg agak berumur...
"ye kak" aku jawab
"bijan dah meninggal dunia...pagi tadi kul 5 lebih kene langgar bas" pompuan tu cakap
aku terus menggigil....
"eh kak ,jgn main2..mlm tadi saya baru je lepak ngna dia...tak sampai 12 jam lagi kak..." aku masih tak percaya
" betul dik...semua kat sini tak caya bijan dah pegi...jap lagi lepas zohor nak kebumi" kakak tu cakap
aku terus letak telepon...
org pertama aku tepon..si bond...dia plak off phone..damned...
camne ni...aku terus tpon cipul...zack , setandan , sizal plak pi tolong bapak dia kat kemensah..shit..dia tertinggal phone...
lepas tpon sume aku terus siap ..janji nak jumpe kat petronas..
ada sorang member palat ni..pasal dia kami semua terlepas upacara pengebumian arwah..damned u..sampai
skang aku simpan bengang aku tuh...
lepas gi ziarah family arwah..kami ke balai polis pj utk tgk kete...MasyaAllah..hancur kete tuh...

ape2 pun kenangan bersama arwah akan ku ingat hingga akhir hayat..

gambar arwah seminggu sebelum kejadian - berbaju merah http://asia.pg.photos.yahoo.com/ph/bukhiri/detail?.dir=b4c9&.dnm=96f9.jpg&.src=ph

No comments: