Monday, January 21, 2008

LETIHHHHHHH !!!!


tahu kenapa saya menjerit letih...ada beberapa sebab yang mempengaruhi saya utk menjerit letih...antara sebab musabab itu adalah:

1. sudah hampir sebulan saya tido lewat.....
2. hampir setiap hari saya pulang rumah lambat
3. sudah hampir sebulan saya tak lepak ngan famili saya ie anak, isteri, mak , nieces...
4. mental saya sudah overutilised sejak november 2007...dan sehingga hari ini masih lagi overutilised.
5. banyak bende dalam otak ni nak pikir...dari benda mikro hingga lah ke makro...

antara penyumbang2 atau faktor2 luaran yang terlibat secara langsung dan tidak langsung kepada 5 perkara di atas adalah:

1. pilihanraya semakin hampir dan sebg seorang kononnya ahli politik..saya sering mesyuarat...mesyuarat itu mesyuarat ini.....
2. family day opis aku...disebabkan aku jadi AJK..maka sememangnya byk keje harus diselesaikan...
3. persatuan penduduk....selepas aku mengambil inisiatif utk melaporkan ke pihak media di atas kebodohan dan kelembapan dan kepu***akan developer rumah aku...maka ramai pembeli setuju adakan mesyuarat...hampir setiap minggu bermesyuarat sehingga hampir semua wartawan akhbar melayu ada dalam contact list aku dan nama aku juga ada dalam contact list mereka...
4. sejak berkamera....ape lagi...pantang ada masa...nak shoot gambar...tapi tak bagus2 gak ahaksss...
5. kebanyakan persatuan, mesyuarat yang saya hadiri ....jawatan setiausaha dipegang oleh saya..ahaksss

saya bukanlah komplen ke ape ke...
cuma saya ingin menegaskan bahawa walaupun badan dan otak saya letih, penat, ngantuk ish macam2 laa rasa...tapi saya amat HAPPY dengna kehidupan tatkala ini...cuma yang buat tak happy ialah subjek hipotesis saya yang macam testis nak kene potong...subjek tu je yang saya rasa bakal memativasikan saya sehingga bulan 5 nt....mativasi=demotivate....

ape2pun...saya akan bercuti dengan anak dan isteri saya ke sabah..satu cara yang paling berkesan dan efektf tatkala otak saya dengan sangat letih ni...cuti ...amik angin timur mesia..mana tau..otak fresh..byk idea baru masuk...

makluman semua...kesemua faktor di atas adalah penyumbang dari segi luar pejabat...
dan sekiranya saya tulis faktor di dalam pejabat...mak oi..lagi panjang topikni...
tapi segala stress di tempat keje...workload gila baban banyak InsyaAllah saya boleh handle...walaupun pada pandangan kasar...saya ni nampak seperti orang yang tidak ada kerja..dan tiada hala tujuan semasa berada di pejabat...ahakss...sebenarnya..bak kata fizri..saya ni pandai empower...dan sememangnya saya byk empower keje kepada orang lain..ahaks...

apa2pun utk reader semua...doakan kesihatan saya supaya saya sihat dan kuat utk terus bekerja demi kepentingan semua...ish cam ahli politik plak

1 comment:

AdanyaKauUntukku said...

ko nak hantam sapr nie zez?? talamd ua muka ke